Today

Idag har jag och Julia varit lediga. Julia är lite småsnuvig så hon får vara hemma från dagis hela veckan. I vanliga fall hade det inte varit nåt problem att gå på dagis, men nu när det är sån hysteri ang svininfluensan, tyckte jag att hon kunde få vara hemma. Synd att inte alla tänker så..... tycker inte om när föräldrar skickar sina "sjuka" barn på dagis. Jag förstår att man kanske inte har råd att vara hemma, men de verkar inte tänka på att de kan smitta andra barn så att deras föräldrar måste vara hemma också!! Nu pratar jag rent allmänt och inte om Julias dagis.

Vi har iallafall förlustat oss över en lunch på kina idag, det var otroligt gott! Sen blev det lite fika och middag hemma hos mamma och pappa. ( ingen middag för mig dock, mätt sedan lunch).

Har även hämtat mitt nya körkort idag, det gamla hade gått ut. Vilket innebär att jag haft mitt körkort i 10 år, herregud vad tiden går fort och man blir bara äldre och äldre. Men att bli äldre har väl sin charm det också!

Julia har fått lite nya vinterkläder idag, en overall och en vintemössa. Det blev sammanlagt 1908 kr, jag vet hutlöst dyrt men jag tycker heltklart att det är värt varenda krona. Vinterkläder är så himla viktigt, och vilken kvalitet de har och hur de tål kyla och väta. Innan jag fick barn trodde jag inte för nått i världen att jag skulle köpa så dyrakläder. Det blev iallafall en svart och grå Reima tec plus overall. Tog en könslös för de är lite lättare att sälja då när den är urvuxen. Dessutom kan man ju piffa till det lite med fina mössor och vantar.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0