Full rulle

Har det varit hela långa dagen, påskpyssel hos mamma blev det på f.m. Vi gjorde små påskkycklingar och Julia målade på en påsktupp. Men som jag anade hade Julia inte mycket till tålamod att sitta still länge. Det var så mycket som skulle hända på en gång, måla tuppen, rita,klippa,klistra sen åkte dock vagnen och docksängen fram i ca 3 min. Inte roligt längre då blev det pussel på golvet men det hann hon inte ens börja med förrän hon ville ha fram dockhuset! PUST.....







Slutresultatet, kanske inte så traditionella kycklingar :)

När vi kom hem var det så otroligt härligt väder ute,solen sken och man kunde höra hur snön smälte! Härligt....
Så vi stannade ute i ca två timmar till, fikade lite mellis på bron. Sedan hjälpte vi snön lite på traven, för att smälta. Vi skottade ut snön på alla ställen där snön tidigare hade smält. Så nu är det snö överallt hemma igen!







Utskottat snö, överallt!

Sen blev det jättegod  middag, janssonsfrestelse, Fett och gott!
Vi tog och myste en stund i soffan efter middagen, då ville Julia sjunga lite och jag spelade in. Hoppas den funkar att titta på, har aldrig lagt upp nåt filmat förut.
Det funkade tydligen inte, nån måste lära mig!!!

Med all min solenergi har jag städat över våning här på kvällskvisten och bytt gardiner i sovrummet, nya sängkläder nu ska det bli skönt att få gå och lägga sig!



Dom här gardinerna blev det mamma, tog de som brukar vara i vardagsrummet.

Nu blir det bara slapp och nervarvning i soffan! Ha det bra :)


Kommentarer
Postat av: Linnea

Fina kycklingar, jag diggar den som har solbrillor! Gott med janssons, dock petar jag bort all fisken. Söt hon är!

2009-04-01 @ 22:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0