Onsdag/ Torsdag Borgafjäll

Igår bar det av till Borgafjällets skicenter, tänkte härja lite i slalombacken. Men ack så fel man kan ha, herregud vad dålig jag var! Jag som har åkt slalom i så många år, inte för att jag nånsin har varit bra men det här var ju PINSAMT!!!  Jag och mattias köpte liftkort och drog upp på fjället, det gick ju an. Men sen skulle jag ta mig ner också, jag fick åka på tvären ner, jag kunde inte ens ploga för skidorna var alldeles för långa. Små ungar på 4-5 år bara svischa förbi mig i backen, riktigt duktiga.
Vi hyrde även skidor till julia, men det var inte så populärt. Innan jag hade lyckats få på mig mina pjäxor hade hon eldat upp sitt humör och vulle inte åka mer! men nu har hon fått prova iallafall.



Skicenter, inte ett fullpackat Åre direkt :)



Julia på slalomskidor



Lunch och afterski

Idag packade vi väskorna hoppade upp på skotrarna och for i väg för att grilla, åka pulka och bara vara i nån vik efter sjön. Anna och Tor skulle bjuda på toast som vi skulle grilla över öppen eld. Det var jättegott! Det blev även lite snowboard åkning, inte för min del alltså!
Men solen har lyst med sin frånvaro idag och det har varit ganska kallt. Vi for hem och värmde oss i stugan istället en stund sen for karlarna, anna och farmor upp på fjället för att titta på utsikten.
Till middag i dag blir det trerätters- Fisksoppa till förrätt, Lax med örter och potäter till varmrätt, ananaspaj till efterrätt!
Det ska bli riktigt mumsigt!!!!



Morgonruffs..



Mys i lilla viken



Coola lilla joel



La Familia...



Jag och svärmora



Mackjärn på grillen



Jättegod macka



Julia lunchar



Mera mat...



Julia och farmor i grottan

Det var allt för idag, ha det bra!!


Kommentarer
Postat av: Anette

Vad härligt ni ser ut att ha haft det i fjällen. Kul med många bilder.

2009-03-30 @ 20:22:06
URL: http://dront242.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0