Nöff nöff.....

Gud vad jag har blivit dålig på att blogga på sistone, sorry! Men det känns som att tiden bara far i väg, och dessutom har jag inte haft så mycket att skriva om.
Nu bär det iallafall av mot en låång jobbar helg, men det funkar bra bara man ställer in sig på det. Men nästa helg är jag ledig igen och då skulle jag vilja åka till Umeå, för att hitta på nåt. Men min käre sambo verkar inte ha nån lust med det, tråkmåns!!!! Så vi får nog vara hemma bara, men vi har en hel del att fixa med på hemma plan också. Vi har inte tagit in sommarmöblerna och paviljongen än, det har väl snart frysit fast... ha ha

Sen skulle jag behöva lite råd ang Svininfluensavaccinet, jag vet fasen inte hur vi ska göra!!!! Det lutar åt att vi ska göra det men blir ändå så himla osäker när man hör hur alla resonerar. Men jag tycker ändå om att höra hur andra ska göra och hur de tycker och tänker.
Det är väl över Julia jag är mest osäker, är rädd att spruta in nåt i henne som jag inte vet konsekvenserna över, fast samtidigt är jag rädd att hon åker på influensan och blir riktigt dålig.Julia har en tendens att åka på allt man kan åka på.Det sägs ju att influensan ska slå till hårdare den här gången, för sist så var det redan så många som åkte på en vanlig influensa och kunde därför inte bli smittade av svininfluensan.

Så snälla.... Hur ska ni göra?????

Ha det bra!!

Kommentarer
Postat av: Johanna Wiström

Hej snygging!



jag ska inte ta det. Men ha hört några med barn resonera som så att "dom e skyldiga barnen" det. man kan lyssna sig tokig på alla.



Jag tror inte att man blir så dålig om man väl får det o är frisk i övrigt. Sedan vet man ju inte bverkningarna på vaccinet heller...



Nä jag tror att man klarar sig bättre ju färre vaccin o sånt man har i kroppen. Kroppen bygger sitt egna...men d e ju jag det. Kram

2009-10-16 @ 08:31:19
URL: http://johannawistrom.blogspot.com
Postat av: Jessica

hehe jaha okej:) vad ska du görai helgen da? något roligt?

2009-10-16 @ 13:26:01
URL: http://beeautiiiful.blogg.se/
Postat av: sara

vi ska INTE ta!

håller med johanna,kroppen klarar sig nog bättre utan massor av sånt i kroppen,å ju mindre sånt desto bättre imunförsvar får man!

kolla på min blogg så får de se lite om vad jag tycker,har lite länkar där!

jag gillar inte att man inte vet några biverningar samt att dom som gjort vaccinet friskrivit sig från allt ansvar om nån skulle bli sjuk av det.....hmmm...låter inte så bra i mina öron!

2009-10-16 @ 15:29:53
URL: http://saraskoglund.webblogg.se/
Postat av: Mattias

Angående eget immunförsvar; "Nya influensan A(H1N1), även kallad svininfluensan orsakas av en ny virusvariant som de flesta av oss saknar motståndskraft mot..." Kroppen utvecklar inget försvar mot något den aldrig utsatts för. Ni som skriver här ovanför resonerar om immunförsvar. Jag hoppas ni förstår innebörden av det ni skriver? Kroppen bygger inget försvar för att alla andra får svininfluensa, den bygger försvar om ni själva utsätts för den.



En vaccinering innebär i korthet att man utsätter kroppen för den sjukdom man vill stoppa, d.v.s. om du vaccinerar dig mot svininfluensa så är det just precis det som sprutan innehåller i en minimal dos.



I grund och botten är svininfluensan en "snäll" influensa. Fakta är att det dör fler i de "vanliga" influensorna som stryker runt i världen och träffar oss med jämna mellanrum. Snäll är den i den meningen att den innebär lindriga symptom. De som drabbas hårt av den är de som redan är utsatta för annat som påverkar kroppens immunförsvar. De som vi läst om som behandlats med konstgjord andning har alla varit det. Pillertrillare,kroniskt hjärt- eller lungsjuka och gravida. En fullt frisk människa i din ålder, Sandra, borde inte vara rädd för influensan egentligen, även om det ändå finns en liten risk att du blir sjuk. De som styr vill att du ska vaccinera dig och skräms därför gärna. Varför? Det kostar samhället mycket pengar om många är sjuka helt enkelt. Karensdagar leder till att folk går till jobbet sjuka. De dagarna vill ingen ta bort och därför finns bara alternativet att massvaccinera.



Risken att bli sjuk av vaccinet finns givetvis också. Summa således;

Alt. 1: vaccinera dig, och du kan bli sjuk.

Alt. 2: Låt bli att ta sprutan, och du kan bli sjuk.



Mitt val blir nog ändå att låta bli. Motiveringen är att det till syvende och sist anses som en snäll influensa.

2009-10-17 @ 01:08:33
Postat av: Mattias

Och det där svamlet blev ingen klokare av insåg jag...



Varför jag inte vaccinerar mig; jag tror för egen del att jag hellre tar den lilla risken att bli utsatt för smitta och låter kroppen bygga sitt försvar i sådant fall.



Som tur är för mig och Helena så har myndigheterna bestämt att barn under 3 inte ska vaccineras, (ej godkänt vaccin). Lider med dig i beslutsångesten i ditt fall faktiskt.

2009-10-17 @ 01:20:06
Postat av: Jessica

hehe okej vad jobbar du med ? ja får se:)

2009-10-17 @ 12:14:16
URL: http://beeautiiiful.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej



Ja det är tungt nu på slutet, magen är stor och i vägen oavsett vad jag gör, trots att jag har gått upp några kg bara så känns det i kroppen. Bara böja sig ner och hjälpa Felix med skor är en stooor ansträngning :-)



Vi har fått 24 november som datum men jag hoppas och håller tummarna att det sätter igång tidigare, jag har ingen lust att gå till v 42+0 som jag gjorde med Felix, har gjort förlossningsplaner med en aurorabarnmorska men en ev igångsättning är inte säkert att man får tyvärr även om jag har önskat det om jag går över denna gång med.



Hoppas allt är bra med er, kram

2009-10-17 @ 14:07:38
URL: http://lindashemliga.blogg.se/
Postat av: Johanna

@ Mattias: Jodå, jag förstår helt o hållet innebörden av vad jag skriver å´ summa summarum så verkar det ju tillslut som att du har samma åsikt...



Jag menade inte att kroppen kanske bygger upp ett försvar mot just DENNA influensa, men överlag så tror jag inte man ska spruta i sig både det ena och det tredje utan lita på att kroppen (en till synes frisk i övrigt) reder sig ändå.



Och jag uppmanar ingen att vare sig ta eller hoppa över vaccinet, så alla får ordna sig en egen uppfattning. Så "innebörden i det vi skriver" är som sagt inget ngn behöver leva efter....

2009-10-24 @ 18:25:47
URL: http://johannawistrom.blogspot.com
Postat av: MammaTessan

Vi ska inte ta det.

Verkar som det är fler som dör eller blir allvarligt dålig som tagit vaccinet.

Men nu var det länge sen du bloggade. IGEN!! =)

2009-10-27 @ 15:03:30
URL: http://tjn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0