Äkta svensson

Idag har dagen gått i ett äkta svensson tema. Steg upp i morse och åt frukost, for sedan på ica och handlade till bullbak.
På fm var Julia och jag ute och krattade och gjorde nog det sista inför vintern och snön. Marcus mekade med bilarna. Sedan gick vi in och jag började förbereda middagen, kokta kotletter med morötter och lök, till det blev det potatis.
Undertiden maten stod på spisen damsög jag och tvättade, gjorde i ordning bulldegen som fick jäsa medans vi åt. Bakade medans Marcus och Julia badade, sedan blev det mys framför tvn och Robinsson. Julia blev trött och somnade i mitt knä när vi låg och myste.

Det var jättekul på paradisbadet igår, trots att det tog ett tag att ta sig dit. När jag skulle hämta medresenärerna på alnö, visade det sig att en del av vägen var avstängd pga en brand.
För att göra en lång färd kort, kan jag ju säga att jag trodde att jag var smart och skulle ta en annan väg. Det slutade med att jag körde förbi en poliskon, fick vända på vägen, köra mot enkelriktat, blev typ instängd i avspärrningen och fick en sur polis på mig!!! Ha ha Han undrade hur fasiken jag hade kommit dit eftersom vägen var avstängd, ja säg det, jag bara körde på jag!!!
Jag frågade hur jag skulle ta mig ut på alnö, ja det är bara att följa resten av trafiken sa han...HA... att jag inte tänkte på det tidigare ;) När vi for från ön såg jag att de hade gjort en avspärrning på vägen där jag kom ifrån, det räckte tydligen inte med en poliskon (för somliga).
Det var fruktansvärt lång kö, från rondellen innan alnö till förbi alnöbadet, ni som vet hur det ser ut vet ju att det är en ganska lång bilkö! Men vi kom fram tillslut...




Det blev sammanlagt 99 lussebullar med mandelmassa i och vanliga lussekatter! Inte så snygga men har aldrig påstått att jag kan baka heller ;) ha ha


Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: MammaTessan

Nämen Sandra. Vad du är duktig. =)

2009-11-22 @ 20:17:11
URL: http://tjn.blogg.se/
Postat av: MammaTessan

Nämen Sandra. Vad du är duktig. =)

2009-11-22 @ 20:17:12
URL: http://tjn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0