Utedag

I dag har jag mått mycket bättre, men Julia får vara hemma två dagar från dagis påfall att man bär på nån magsjuke smitta. Vi bestämde oss för att åka och hämta mormor så att hon kan sova här hos oss.

Vi tog en sväng med sparken idag på e.m, gud vad fort det gick. Jag blev nästan lite skraj men Julia skrek bara fortare mamma fortare!



Vi tog en sväng ner till marmen för att titta på isen på sjön. Där fanns en bro som Julia tyckte var rolig. Själv tyckte jag att den kändes lite ostabil!





När vi kom hem blev det en fika paus ute på bron. Det är så härligt att man kan börja sitta ute och fika utan att frysa rumpen av sig!





Jag har lovat julia i flera dagar att vi ska göra en snöhäst som hon kan rida på. Så idag blev det äntligen av men jag har fått höra att det liknar mer en isbjörn än en häst! Det stämmer nog ganska bra, men jag är faktiskt riktigt dålig på snöskulpturer. Ja Ja nu är det gjort iallafall :)



En lyckad och mysig Dag!!

Kommentarer
Postat av: Mattias o Helena o Joel

Fikaproffsen in action!

2009-03-16 @ 21:43:39
URL: http://hemajo.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh vilken gullig..ja vad det nu är :-)

Julia och mormor och mamma är så lika så man skrattar när man ser er, tripp trapp trull fam N :-)

2009-03-16 @ 22:09:13
URL: http://lindashemliga.blogg.se/
Postat av: Anette

Vilken fin snöbjörnshäst! :-)

2009-03-17 @ 09:11:19
URL: http://www.dront242.blogspot.com
Postat av: Farmor Christine

Nja. Tycker den ser ut som en kanin jag. Men vad spelar det för roll.. Den är ju jättesöt. Huvudsaken att Julia tycker den är söt o fin.

Kram

2009-03-17 @ 17:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0