Lång Fredag

Äntligen ska man få gå på lite lång ledigt, börjar jobba igen på tis e.m. Hela påsk helgen har vi nåt planerat varje dag, det gillar jag! Idag efter jobbat tog vi med oss Julias cykel och for till kyrkans parkering för att cykla lite. det gick väldigt bra med tanke på att hon för två dagar sen inte kunde trampa! Stödhjulen på cykeln är dock för kort, så hon välte två gånger när hon lutade för mycket åt ett håll. men det ska Marcus fixa till veckan.



På med hjälmen... Sen lite cykling!



Stolt stor tjej...

Vi har varit ute nästan hela efter middagen, vädret har ju varit underbart och det ska bli ännu finare i morron. Me like....
Invigning av grillen blev det idag, grillad fläskfile mumsfilibaba....



Grillmästarna



Alltid redo för lite posering



Dagens middag- grilladfläskfile med vitlökskroketter, stekta kantareller och vitlökssås. Salladen lyser tyvärr med sin frånvaro ( som vanligt)



Dagens efterrätt- rabarberpaj och marsan sås

Fick mina nya skor idag som jag beställt från nån katalog med min moster. Det är typ en smalare foppa toffel med lite paljetter på, jätte sköna! Känns som att dom blir lite finare till sommaren om man har kjol. Jag bor formligen i mina nuvarande tofflor, får så mycket skavsår av andra skor. Hoppas jag klarar mig från det i dom här!



Mina nya skor, 59 kr/st billigt tyckte jag!

Som vi har väntat på den där påsk haren men i eftermiddag dök han äntligen upp, men vi var ju tyvärr ute då och han kröp in genom öppna spisen med påsk ägg. Han är lite blyg och törs inte träffa alla barnen hi hi hi



Överlycklig jänta, blev till sig så allt godis flög i golvet. det blev även en klänning och pussel ( från mormor) Ett halsband,ring och hårspännen.

Marcus gamla lego  har vi fått hem till Julia, så det blev lite tvätt av dem i badkaret. Nu ligger de tork i badrummet, och det var inte lite.



Undra vart alla dom här kommer att hamna?

Tog en härlig promenad i eftermiddag, härligt men slaskigt. Så nu har jag gjort mig förtjänt av att bara slappa!!

Ha en trevlig helg!!!!! :)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Vart köpte du tofflorna från?

2009-04-10 @ 23:19:46
Postat av: Jennie

Såg gott ut ut det där! Å cyklar hon som jag! sa Isabelle när hon såg Julia på bilderna med cykeln:)

2009-04-11 @ 08:32:29
URL: http://sliparen.blogg.se/
Postat av: Linda

God mat, lyckos er som kan grilla när ni vill, här mitt i betongen är det lite svårt tyvärr :-)



Jag vet vart legot kommer hamna, överallt och helst på golvet där du då kommer kliva på dom och sen använda en hel del fula ord...hahahaha



Glad Påsk på er!!

2009-04-11 @ 11:04:51
URL: http://lindashemliga.blogg.se/
Postat av: Anette

Shit vad lego!

2009-04-12 @ 21:17:58
URL: http://www.dront242.blogspot.com
Postat av: Anette

Vilken jättegrill ni har! Såg inte röken av den då vi var och hälsade på, kanske översnöad?! ;-)

Stora tjejen cyklar, spännande.

2009-04-12 @ 21:19:56
URL: http://www.dront242.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0